Atletikhold for 12-13 årige
(Årgang 2008/09)
 
Tidspunkt og sted:
Vintersæson 2020/2021 (uge 43 - påskeferien)
Mandag 1700-1900 på Atletikstadion, Hyrdehøj 91, træning med atleter fra 12 år og op
Tirsdag 1800-2000 i Tjørnegårdhallen, Hyrdehøj 5 (udendørs opvarmning), træningen foregår sammen med de 12+ årige.
Torsdag 1800-2000 i Tjørnegårdhallen, Hyrdehøj 5 (udendørs opvarmning), træningen foregår sammen med de 10-11 årige.
Lørdag 0930-1030 i Boserup Skov, første P-plads når man kommer fra Roskilde
 - Løb i skoven sammen med andre atleter fra 10 år, forældre er velkomne til at løbe med.

Mellemdistance træning med atleter fra 12år og op:
Torsdag 1830-2000, starter fra Atletikstadion, Hyrdehøj 91
Sommersæson, fra påske- tll efterårferien (2020 sæson)
Mandag 1700-1900 på Atletikstadion, Hyrdehøj 91, træning med atleter fra 12 år og op
Torsdag 1730-1930 på Atletikstadion, Hyrdehøj 91, træningen foregår sammen med atleter fra 10år og op.
Lørdag 0930-1030 i Boserup Skov, første P-plads når man kommer fra Roskilde. Løb i skoven sammen med andre atleter fra 10 år og op (og evt. forældre)
 
Mellemdistance træning med atleter fra 12år og op: 
Tirsdag/Torsdag 1730-1900/1830-2000, starter fra Atletikstadion, Hyrdehøj 91
 
Kontakt:
Nicholas Larsen: nicholas@ikhellas.dk, mobil 20101894 
 
Trænere:
Mandag: Michel
Tirsdag: Chris/Nicholas
Torsdag: Nicholas / Sagarika
Torsdag mellemdistance: Chris / Tobias
Lørdag: Jesper / Emmeline

 
Tilmelding her
Du er naturligvis velkommen til at prøve et par gange inden tilmelding, men kontakt gerne træneren på forhånd.
 
Kontingent: 225 kr. pr. kvartal

Mandag
Vi lægger vægt på alsidig træning samt at tilegne os god teknik i de enkelte disciplin grupper.
Træning indeholder normalt:
God opvarmning enten i form af løb og/eller gymnastiske øvelser
Koordinations-, styrke- og strækøvelser
Løbeteknik, løbekoordination, sprint start, korte intervaller
Hækkeløb og hækkeløbsøvelser
Springteknik, springstyrke, plyometriske øvelser
Kasteteknik i alle kastediscipliner, medicinboldkast, øvelser med medicinbold
Samtidig lægger vi vægt på at give atleterne en god grundtræning i forhold til kondition og styrke. Det giver bedre forudsætninger for at opnå gode resultater og er nødvendigt for at forebygge skader.
Træningen er varieret med mange forskellige lege og øvelser, så det aldrig bliver ensformigt.

I løbet af året har du også mulighed for at komme med til udvalgte stævner, hvis du har lyst til at prøve kræfter med atleter fra andre klubber.

Tirsdag/Torsdag mellemdistance
Træning med fokus på mellem/langdistance løb. 600m til 3000m.

Indledes gerne med gruppe inddelte løbeture i snakke tempo.
Efterfulgt af spændstighed og løbeteknik øvelser.
Dernæst individuelt tilpassede intervaller eller lege alt efter niveau og hvornår formkurven skal toppe.
Så er der brug for coretræning, udstrækning og fælles afjogning .

Med mellemrum tester vi formen for at kende jeres niveau og udvikle træningen

Vær forberedt på at det kan blive sjovt men også hårdt, og at det nemt ender med at i har bevæget jer mellem 6 og 10 km


Torsdag
På dette alderstrin er det vigtigt at træne alsidigt, så kroppen i barnets vokseperiode styrkes ensartet. Vi træner atletikkens forskellige discipliner som løb, hækkeløb, højde- og længdespring, kuglestød, spydkast m.fl. Samtidig lægger vi vægt på at give atleterne en god grundtræning i forhold til kondition og styrke. Det giver bedre forudsætninger for at opnå gode resultater og er nødvendigt for at forebygge skader.

Træningen er varieret med mange forskellige lege og øvelser, så det aldrig bliver ensformigt.

I løbet af året har du også mulighed for at komme med til udvalgte stævner, hvis du har lyst til at prøve kræfter med atleter fra andre klubber.


Løbetræning lørdag
Lørdag formiddag har vi løbetræning i Boserup Skov for alle aldersgrupper. Forældre er også velkomne til at løbe med.
Vi mødes kl. 09.30 ved den første parkeringsplads, når man kommer fra Roskilde. Træningen varer en god times tid.
Løbetræningen foregår på spor og stier i skoven, men det kan også ske, at vi løber uden for de afmærkede ruter. Løb i skovbunden med alle naturens uventede forhindringer er en god måde at træne balance og styrke i benene. Undervejs laver vi også forskellige små udfordringer og fartlege, som er den sjove måde at træne intervaller. Når vi er kommet tilbage til parkeringspladsen igen, har vi løbet i alt 5-6 km.

Kommende aktiviteter
Seneste Nyheder

IK Hellas

IK HellasHyrdehøj 914000 Roskilde
Tlf. 21390371 info@ikhellas.dk
Bestyrelsen Kontakt
CVR 19655687 Bank 9309, 6500009533